Liczysz się dla nas

151 lat banku
1867 - 2018

1. Nazwa produktu gwarancja
2. Klient instytucjonalny
3. Przeznaczenie

zabezpieczenie prawidłowego wywiązania się przez zleceniodawcę
ze swoich zobowiązań wobec beneficjenta

4. Waluta PLN
5. Warunki udzielenia
  • posiadanie rachunku bieżącego w Banku Spółdzielczym w Inowrocławiu
  • złożenie wniosku wraz z wymaganą dokumentacją (historia rachunku, jeśli rachunek prowadzony jest w innym banku)
  • złożenie zlecenia wystawienia gwarancji
  • posiadanie zdolności kredytowej
  • zawarcie umowy gwarancji
  • ustanowienie zabezpieczenia wskazanego w umowie
  • zapłata prowizji
6. Kwota gwarancji

wynika ze złożonego zlecenia, uzależniona jest od poziomu zdolności kredytowej,  ustalana na podstawie warunków transakcji zawartej pomiędzy zleceniodawcą i beneficjentem gwarancji

7. Okres ważności

36 miesięcy

na drodze indywidualnej decyzji możliwe jest wystawienie gwarancji na okres dłuższy, jednak nie przekraczający 60 miesięcy w przypadku gwarancji wystawianych w ramach limitu ich okres ważności nie może przekroczyć 12 miesięcy

8. Formy zabezpieczenia

podstawowym zabezpieczeniem jest pełnomocnictwo do rachunku bieżącego zleceniodawcy (cesja) uzupełnione o dowolne ze stosowanych w Banku form zabezpieczeń

zabezpieczeniem nie może zostać cesja z umowy, na którą Bank wystawił gwarancję obligatoryjnie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową

9. Prowizje i opłaty

zgodnie z Taryfą prowizji i opłat

10. Kara umowna

wynika z decyzji kredytowej - ustalana w wysokości 5-25% sumy gwarancyjnej

11. Forma i sposób wydania

wydanie gwarancji następuje w formie pisemnej, po zawarciu umowy gwarancji, ustanowieniu zabezpieczeń, zapłaceniu prowizji należnej za pierwszy okres prowizyjny

12. Zmiana treści gwarancji

każda propozycja zmiany treści gwarancji wymaga złożenia kolejnego zlecenia, opłacenia prowizji i wystawienia kolejnej gwarancji

13.

Warunki wypowiedzenia umowy

gwarancji

Bank ma prawo wypowiedzieć umowę w przypadkach określonych w umowie/regulaminie

14. Termin wypowiedzenia umowy gwarancji

30 dni, a w przypadku zagrożenia upadłością kredytobiorcy 7 dni i biegnie od dnia następnego po dniu doręczenia pisma Banku informującego o wypowiedzeniu umowy

15. Realizacja gwarancji
  • bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie beneficjenta
  • wyłącznie w formie pieniężnej – na wskazany przez beneficjenta w żądaniu rachunek Bankowy
  • warunkiem realizacji jest dostarczenie przez beneficjenta żądania do oddziału prowadzącego rachunek bieżący zleceniodawcy w terminie ważności gwarancji
  • z dniem realizacji gwarancji (zapłata sumy gwarancyjnej) Bank nalicza odsetki od zapłaconych kwot w wysokości, jak od należności przeterminowanych
16. Wygaśnięcie gwarancji
  • z upływem terminu ważności gwarancji - jeżeli nie wpłynęło żądanie beneficjenta
  • gdy zapłacone przez Bank kwoty z tytułu realizacji gwarancji osiągną kwotę gwarancji
  • w sytuacji odesłania przez beneficjenta oryginału gwarancji
  • w sytuacji potwierdzenia przez beneficjenta wygaśnięcia gwarancji
  • beneficjent może zwolnić część/całość gwarancji przed upływem terminu ważności w trybie przekazania pisemnego oświadczenia o rezygnacji
    z części/całości roszczeń z tytułu wystawionej gwarancji

Kod BIC/SWIFT Banku Zrzeszającego:
GBWCPLPP

placowki

  

Rodo

Rodo

Informacja o ochronie danych osobowych
Planet Plus

Planet Plus

Zarejestruj się i zbieraj Cashback za wszystkie Twoje zakupy
Portfel SGB

Portfel SGB

Sprawdź środki dostepne dla karty płatniczej wydanej w ramach SGB

Nasi partnerzy

  • BFG
  • IPS SGB
  • Concordia
  • Western Union
  • TFPK
  • Teraz Polska
  • Ekspert Kujawy